tisdag 19 januari 2010

The Vampire Diaries

Eftersom jag fick en fråga i ett inlägget "Supernatural" om jag hade sett "The Vampire Diaries" tänkte jag att jag lika bra kunde skriva ett eget inlägg om det. Jag har sett de första sex avsnitten och jag gillar det! Främst gillar jag den pga Damon Salvatore, den onde vampyrbrodern, fantastiskt spelad av Ian Somerhalder. Jag är verkligen imponerad av honom, han spelar så himla bra oavsett om han ska vara komisk, förförisk eller bara riktigt ond. Hjälterollen, den goda vampyrbrodern Stefan, spelas inte alls så bra av Paul Wesley. Han har samma ansiktsuttryck hela tiden. Det blir inte bra skådespel bara för att man kan rynka på ögonbrynen! Övriga skådespelare får godkänt och det får även handlingen. Den är ganska spännande, framförallt då tack vare Damon. Och såklart en hel del romantik. Självklart så diskuteras likheterna med Twilight och visst finns det sådana. Det går ju inte att undvika när båda handlar om vampyrer och ungdomar i High School. Jag väljer att strunta i det och uppskattar serien för vad den är. Bra underhållning om man gillar den genren.



Ian Somerhalder, Nina Dobrev och Paul Wesley


2 kommentarer:

  1. Gillar också Damon och han är jäkligt snygg. :)Nästan det bästa med hela serien

    SvaraRadera
  2. Såg precis att Vampire diaries har premiär på sexan den 11 februari. Ska bli roligt att se vad det är för något. Ian Somerhalder känner jag igen, varifrån?

    SvaraRadera