fredag 8 januari 2010

Let's Dance

Då var premiären av Let’s Dance klar. Jag tycker att det verkar ganska lovande. Juryn är som vanligt och programledarna skämtar på som tidigare (vissa skämt mer torra än andra). Tänkte snabbt summera mina intryck om deltagarna.


Rabih Jaber Ibland kändes det som om han tyckte att han egentligen var lite för cool för detta. Jag tror att det kan finnas en risk att han inte satsar helhjärtat för att han känner sig töntig. Skrattar bort det liksom. Kanske tar tävlingsinstinkten över efter hand.

Claudia Galli Min favorit för kvällen. Hon var den som klarade dansen helt klart bäst. Hon var varken för kaxig eller mesig. Jag gillade henne.

Elin Kling Tyvärr har jag nog lite förutfattade meningar om hur hon ska vara som person. Men hon verkade helt okej. Dansen var väl inget att hurra för än men det kan nog bli bra.

Willy Björkman Årets ”gammal-gubbe-som-inte-kan-dansa”. Får väl se om han till skillnad från de tidigare faktiskt utvecklas under programmet.

Agneta Sjödin Hon var inte dålig men gjorde inte heller något direkt intryck på mig. Hon kommer säkert göra bra ifrån sig.

Mattias Andreasson Dansade bra men tyvärr så stör jag mig på att han själv verkar tycka att han är så snygg. Förhoppningsvis kommer han över det och då tror jag att han kommer tillhöra min topp 3.

Molly Sandén Valsen såg väldigt mjuk och fin ut. Och hon verkade så ödmjuk. Tror hon kan hänga kvar ett tag.

Marcus Birro Som han själv sa så har man nog en bild av hu författare ska vara. Jag hade definitivt en bild av honom som inte verkade stämma alls. Dansen har jag inte så mycket att säga om då jag missade det mesta av den.

Stefan Sauk Han har helt klart en fördel av sitt skådespeleri när det gäller inlevelse och så. Ska bara inte gå till överdrift. Han dansade bättre än jag trodde. Mest tänker jag på hur roligt han pratar.

Peter Wahlbeck Den killen får jag inget grepp om. Jag tycker aldrig att han är samma man när jag ser något med honom. Jag hoppas han är kvar ett tag för jag vill se vad det blir av det.

Victoria Svensson Hennes största utmaning verkar bli att se mer feminin och avslappnad ut. Det syntes tydligt att hon var väldigt nervös så kanske kommer det av sig själv efter hand.

Gudrun Schyman Ja du är politiker och feminist men kan du släppa det två sekunder? Sjukt segt att hon ska tjata om det och när man dessutom läser om hur hon ändrat i koreografin till inledningsnumret för att hon vägrade gå med på att kvinnorna gick ner på knä framför männen då blir man bara trött. Undrar om hon reagerat likadant om det var männen som gick ner på knä för det hade väl inte varit jämställt?




 
 
 
 
 
 

Claudia Galli och Tobias Wallin

2 kommentarer:

  1. Hej

    Följer med spänning allt som du skriver.
    Ser framemot bra film tips.
    Får nog låta töserna se ett avsnitt Lets dance
    tillsammans hade varit roligt när det släpper loss...Tilda och Leah alltså.

    Kram Fam Rehov

    SvaraRadera
  2. Härligt med en trogen läsare ;)Ska försöka leverera lite filmtips, kanske inte så lätt till dig dock då du ju sett det mesta :) Ja tjejerna får nog ha en Let's Dance kväll. Hade Leia gillat!

    /Anna

    SvaraRadera