onsdag 20 januari 2010

Millennium - trilogin

De tre Millenniumfilmerna baserade på Stieg Larssons böcker kommer under året att gå upp på biograferna i Storbritannien. De engelska titlarna blir:

"The Girl with the Dragon Tattoo"
"The Girl Who Played with Fire"
"The Girl Who Kicked the Hornet's Nest"

Själv har jag inte sett någon av filmerna. Har så smått börjat fundera på att se dem eftersom alla snackar om dem. Men jag vill nog läsa böckerna först. Någon som läst böckerna och sett filmerna? Gjorde de sig bäst som film eller bok?


2 kommentarer:

  1. Jag har lyssnat på böckerna och sett de två första filmerna. Jag är inte så imponerad av filmerna då jag tyckte att böckerna var grymt bra och grymt bra lästa av Reine Brynolfsson. Vet faktiskt inte hur jag ska ställa mig faktiskt. Har funderat massor på det här vad jag tycker men det är lite svallt till filmerna. Sambon tycker att de är jättebra. Han har inte läst böckerna.

    Tycker att du ska läsa böckerna först innan du ser filmerna. Du kommer att göra det i ett nafs som de är väldigt beroende framkallande. Jag lyssnade på jobbet och ville aldrig gå hem :)

    SvaraRadera
  2. Jag har varken sett filmerna eller läst böckerna. Däremot har jag köpt böckerna och tänker läsa de före jag ser filmerna. Jag tycker alltid att det är bättre att ha läst böckerna först, om man har möjlighet. Så läs böckerna Anna, du kan låna dem av mig.

    SvaraRadera