onsdag 27 januari 2010

Avatar nr 1

James Camerons film "Avatar" (2009) har nu gått om hans "Titanic" (1997) som den film som spelat in mest pengar genom tiderna. Filmen har nu spelat in 1 858 562 198 dollar. Men då är ingen hänsyn tagen till inflationen. Om man skulle räkna med samma biljettpris för ”Borta med vinden” (1939) som för Avatar så skulle den ha spelat in nästan 6 000 000 000 dollar.
Lite häftigt måste det ändå kännas att ha regisserat både ettan och tvåan på listan. Jag gillar båda filmerna väldigt mycket. Jag minns så väl när jag kom ut från bion efter att ha sett Titanic, jag var verkligen tagen av den. Tyvärr var jag inte lika tagen av Avatar eftersom, som jag nämnt i tidigare inlägg, hade fått alldeles för höga förväntningar. När man ändå pratar om Camerons filmer får man ju inte glömma gamla hederliga T2 – ”Terminator 2” (1991). Oj vad bra den var!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar