fredag 8 januari 2010

Säsongspremiärer i helgen

I helgen har TV4 två säsongspremiärer som jag ser fram emot. Ikväll kl. 20.00 börjar Let’s Dance och jag gillar verkligen att se de olika deltagarna och vilka framsteg de gör. Kläderna som kan vara både vackra, snygga, fula, galna är alltid spännande att se och musiken är kul att lyssna på. Det är roligt att de gör om populära låtar så de passar in till vals, tango med mera. Sen här det ju själva tävlingsmomentet som gör det spännande. Jag brukar snabbt få favoriter och hoppas på att andra åker ut. Återkommer självklart med mina åsikter om deltagarna :)

På söndag kl. 20.30 är det dags för andra säsongen av den fantastiska dokumentärserien ”I en annan del av Köping”. Äntligen ska man få se mer av den underbara Linda och den sjukt roliga Tobbe. Första säsongen av Köping gjorde mig varm inombords varje avsnitt jag såg. Vissa var upprörda över att folk skrattade åt utvecklingsstörda. Åtminstone jag kände att man absolut inte skrattade ÅT dem. Jag skrattade MED dem. Underbara, godhjärtade människor med massor av humor. Längtar till på söndag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar