söndag 31 oktober 2010

Någon som vet?

Idag när jag satt och bakfylletittade på bästa serien "Roswell" sa en av karaktärerna: "We're going to Vegas baby". Det slog mig då att just den meningen alltid sägs i filmer/serier när någon ska till Las Vegas. Någonstans måste meningen har kommit från början men var? Provade googla men hittar bara ett annat välkänt citat nämligen "Vegas baby, Vegas" som tydligen kommer från filmen "Swingers" med Vince Vaughn från 1996. Men jag är säker på att även "We're going to Vegas baby" måste komma ifrån någon film. Eller är det bara en variant av citatet från "Swingers"? Någon måste ge mig svar!! Jag har en förmåga att hänga upp mig på sådant här tills jag hittar svaret :)



1 kommentar:

  1. ja du Anna..jag har "googlat" och "googlat".
    Kan det vara "The Rat Pack" ( Sammie Davis Jr., Dean Martin & Frank Sinatra) som har sagt det. The Rat Pack dyker upp på lite olika ställen...men inte direkt konkret att någon av dom har sagt så. Precis som dig så blir jag galen när jag inte kan komma på det. Någon annan som vet???

    / Ammi

    SvaraRadera