måndag 4 oktober 2010

Grejen med 3D

Om man bortser från filmvisningar på olika temaparker så har jag bara sett ”Avatar” i 3D. Då tyckte jag att det skapade en häftig effekt men att så fort bilden rörde sig fort blev det suddigt. I helgen var jag och min dotter och såg ”Toy Story 3” i 3D. Innan filmen såg vi några riktigt häftiga reklamer. I en trailer fick vi en sådan 3D känsla som man vill ha när en orm kom ur bilden och det kändes som om den nästan var precis framför en. En annan trailer gjorde sig också väldigt bra då de tecknade ugglorna blev fantastiska. Men i själva filmen sen märkte jag knappt att det var 3D. Kändes helt onödigt. Jag har haft svårt att bestämma mig för om jag är för eller mot 3D. Men efter helgens bioupplevelse tror jag att det väldigt mycket beror på vilken film det är. Jag tycker inte man behöver gå och göra alla filmer i 3D bara för att man kan (vilket det verkas göra nu) utan filmen ska i så fall vara särskilt gjord för 3D för att det ska vara någon vinst med det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar