torsdag 7 oktober 2010

Rep och låtval inför Idols fredagsfinal!

Imorgon är det äntligen dags för första fredagsfinalen. Deltagarna har själva fått välja låtar som de tycker representerar dem själva och deras artisteri. Här är deras val:

JAY: White Wedding - Billy Idol
ANDREAS: For Once In My life – Frank Sinatra
LINDA: You Oughta Know - Alanis Morissette
DANIEL: Who Says - John Mayer
ELIN: Hang With Me - Robyn
OLLE: Talking About a Revoultion - Tracy Chapman
SASSA: Dear Mr.President - Pink
LINNEA: Crazy - Gnarles Barkley
GEIR: Need You Now - Lady Antebellum
ALICE: If It Makes You Happy - Sheryl Crow
MINNAH: Holding Out For a Hero - Bonnie Tyler

Jay är en av mina favoriter men jag kan inte påstå att det är en av mina favoritlåtar han valt. Fast förhoppningsvis blir det riktigt bra ändå. Jag tror Andreas har gjort en miss på sitt låtval. Han hade nog behövt visa att han behärskar något modernt, lite mer pop eller rock. Lindas val tror jag är perfekt för henne och även Daniels. Elin är jag osäker på och det oxå på Olle även om det är en skitbra låt han valt. Jag undrar bara hur den blir med hans röst. Sassas låt är skitbra, hoppas hon inte fördärvar den. Linnea är alltid spännande vad hon än gör för hon sätter sin egen prägel på allt. Geir tror jag blir bra. Alice kan bli bra om hon gör den lite annorlunda än originalet. Ganska osäker på Minnahs, den känns så out of date men som sagt sätter man egen prägel på det så kan det säkert bli något av det.

1 kommentar:

  1. Spännande..spännande..första fredagfinalen. Sitter, eller... står och laddar just nu ;-)
    jag tror på Jay och..Mmmmm... Olle :-)

    kram A.

    SvaraRadera