söndag 10 oktober 2010

Vampyrserie x 2

I helgen har jag passat på att njuta av ett gäng avsnitt av två olika vampyrserier. Först ut var några avsnitt från tredje säsongen av True Blood. Tyvärr blev jag inte mindre besviken och irriterad av vad de gjort med den tredje säsongen. Jag FATTAR INTE hur de kan gå från att göra en så bra första säsong som även om den skilde sig lite från böckerna hade samma känsla till att flippa ut helt i tredje säsongen. Kanske uppskattar man tredje säsongen mer om man inte läst böckerna. Själv sitter jag och retar mig på vissa sidohistorier och karaktärer de hittat på som inte alls passar in. Jag menar, det som de hittat på om Sam är bara så fel! Sån är inte han! Ja, jag kommer ändå att se serien. Och jag kommer garanterat se även nästa säsong. Det måste jag bara. Jag lever fortfarande på hoppet att det blir bättre.

Efter denna besvikelse var det desto roligare att se de första fyra avsnitten från andra säsongen av Vampire Diaries. Denna serie blir verkligen bara bättre och bättre. Jag har böckerna här hemma i bokhyllan nu och tänker sätta igång med dem när jag är färdig med några andra böcker. Kanske är bättre att titta på serien först och läsa sen så kanske man inte stör sig så mycket på förändringarna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar