söndag 10 oktober 2010

Jag ger upp!

Jag har länge velat ge ljudboken en chans. En kompis rekommenderade "The Hobbit" dels eftersom jag gillar "Saga om ringen" och dels för att det är en bra uppläsare. Jag vet att vissa brukar typ städa och lyssna på ljudbok under tiden. Eftersom jag inte kan göra två saker samtidigt funkar det inte alls för jag minns inte ett dugg av vad jag hört. Då tänkte jag att det ultimata måste ju vara när jag går långrunda med hundarna. Då ska jag bara klara av att sätta ena foten framför den andra och jag brukar ju alltid lyssna på musik annars när jag går. Men icke... Var femte minut kom jag på mig själv gå och tänka på något helt annat typ jobb, vad vi skulle äta med mera. Så sista chansen var att sitta rakt upp och ner i soffan och bara koncentrera mig. Jag somnade efter två minuter. Jag får helt enkelt konstatera att det här med ljudbok kanske inte funkar för mig.

2 kommentarer:

  1. Själv älskar jag ljudböcker. Lyssnade jämnt när jag jobbade förut och städade. Tiden gick så fort. Jag brukar också ha sådana i bilen om jag ska åka långt och tävla. Har även provat att promenera men gillar det nog bäst i bilen.

    Första ljudboken var män som hatar kvinnor. Jag var lika besviken varje gång jag skulle sluta jobba. Men det var ju kul att gå till jobbet dagen efter ;)

    SvaraRadera
  2. Jag har provat i bilen också och det funkar hyfsat men då och då försvinner jag ändå i andra tankar. Det stör mig för det är ju hur effektivt som helst om det funkar. Tiden går ju bra mycket snabbare om man kan lyssna på en bok samtidigt som man kör, städar, är ute och går m.m.

    SvaraRadera