lördag 9 oktober 2010

Idolsnack

Puh ... så var första fredagsfinalen över. Linda som gjorde en förvånansvärt svag insats hängde därmed löst men sådan tur var åkte Sassa ut. Linda kan mycket väl varit sämst för kvällen men ser man till helheten så var det rätt att hon fick vara kvar. Mina åsikter om deltagarna är som följer ...

Jay
Grym som vanligt trots tråkig låt.

Minnah
Godkänd.

Alice
Hon har gått från en av mina favoriter till botten. Jag tycker hon låter skränig. Hennes röst har blivit konstigt nasal och ansträngd på något sätt, gillar inte alls.

Geir
Rutinerad som vanligt. Väljer alltid en låt som passar honom perfekt.

Linnea
Hon är ju så cool! Så himla härlig röst och sin egen prägel på allt. Gjorde det bra ikväll.

Sassa
Nej, Sassa är inte bra nog för detta startfält. Helt rätt som åkte ut.

Olle
Underbar version av en redan fantastisk låt. Kommer lätt ladda ner den om den blir tillgänglig.

Elin
Håller med Bagge, hennes uttal var bättre ikväll. Men annars är jag inte lika exalterad som dem. Helt okej men inte mer.

Daniel
Han har något visst. Gillar hans röst, lagom cool och väljer rätt låtar.

Linda
En av mina favoriter men det blev helt fel ikväll. Hennes röst kom inte till sin rätta i denna låt och framförallt var hon alldeles för överdriven.

Andreas
Trodde juryn skulle såga hans låtval. Han gjorde det jättebra men jag vill se något mer modernt från honom.

2 kommentarer:

  1. Håller med dig att Linda gjorde en inte så bra insats. Tycker att hon spelade ut för mycket. Tror även att det kan ha retat röstare. Sen var ju Linnea underbar. Hade svårt för henne i början men hon ligger nu långt upp på plussidan. Jag bara älskar hennes röst. Men jag kan inte hålla med dig om att Jay valde en tråkig låt. Inget med Billy Idol är tråkigt :)

    SvaraRadera
  2. Ha ha nja jag har nog aldrig varit ett Billy Idol fan. Men med Jays röst verkar de flesta låtar kunna bli bra :)
    Tror som du med Linda och de som röstat. Lite orolig blev jag när de sjöng andra gången och hon inte tonade ner det mer. Men det var tur att det gick vägen ändå.

    SvaraRadera