onsdag 5 januari 2011

Mysterielösardagen 2

Det var ju som sagt två mysterier jag löste igår. Den andra otroligt viktiga saken jag funderat på många gånger är Charlie Sheen och hans släktskap med Emilio Estevez. Jag har ju vetat att de är bröder men deras olika efternamn har förvirrat mig lite. Särskilt eftersom deras pappa också heter Sheen (Martin). Så jag tänkte helt enkelt att de hade olika mammor. Det visade sig att min kompis också hade funderat över detta och tänkt samma sak. För några dagar sedan gick ett TV-program om Charlie Sheen och precis när jag zappade över på det så var han på rättegång. Jag tyckte då att de sa att han hette ”Esteves” när de ropade upp hans dom. Detta gjorde mig ju knappast mindre förvirrad. Så återigen var det bara att ge sig ut på Google för att ta reda på sanningen (för ni vet väl att allt som står på nätet är sant ;) Så för er som inte visste hur det egentligen ligger till, och om ni faktiskt skulle råka bry er, så kan jag berätta att Charlie Sheen på riktigt heter Carlos Irwin Estevez. Namnet Sheen har han tagit efter sin pappas artistnamn. Martin Sheen heter nämligen egentligen Ramon Estevez! Är det någon som kan se honom som en Ramon?? Inte jag i alla fall! De har två syskon till, Ramon och Renée, som även de är skådisar men de har precis som Emilio behållit Estevez. Ja, så nu fick ni veta denna mycket viktiga info. Hoppas ni sover lugnare om nätterna nu :)


Martin (Ramon), Charlie (Carlos), Emilio, Ramon och Renée

2 kommentarer: