lördag 29 januari 2011

Bok: "Awakened"

Jag älskar "House of Night" serien för de innehåller spänning, romantik, humor och en hel del övernaturligt. Även "Awakened", den åttonde delen i serien, är bra men gav mig inte riktigt samma känsla som de tidigare sju då det bara inte gick att sluta läsa. Kanske är det för att jag läste de andra sju i rad och nu har fått vänta på att åttan skulle komma ut. Under tiden har man läst mycket annat och kommit ur den världen. När jag läste de tidigare böckerna var språket en av de sakerna jag verkligen gillade, särskilt hur de pratade med varandra. Nu i åttan kändes det ibland som det blev lite väl mycket. Att de hela tiden skulle prata så ungdomligt coolt att det blev lite överdrivet. Men trots det var jag fortfarande fast i storyn och längtar efter nästa del. Har läst att det ska bli tolv stycken. Jihoo! :)

3 kommentarer:

  1. LÄngtar tills jag kan grotta in mig ordentligt i serien. Har ju bara precis hunnit börja med ettan...
    Vad är det du läser nu? Spells, ser jag rätt att det är en bok av Stephenie Meyer??

    SvaraRadera
  2. Det är inte Stephenie Meyer som skrivit den men hon rekomenderar den och givetvis sätter de hennes namn jättestort på framsidan så man kanske "råkar" tro att det är hon som är förfatatre. Författarens namn, Aprilynne Pike, står överst på framsidan. Detta är andra delen och än så länge är den inte lika bra som ettan. Får se om den kommer igång bättre nu i andra halvan.

    SvaraRadera
  3. Håller med dig om Awakened!

    SvaraRadera