tisdag 18 januari 2011

Bok: "Hush Hush"

Boken "Hush Hush" av Becca Fitzpatrick är ganska kort och lättläst. En del saker störde mig lite som att personerna ibland gjorde så korkade val och att de hela tiden hade så himla fyndiga svar till varandra. Men det som gjorde att jag ändå gillade boken var att den var ovanligt spännande för att vara en bok i High School miljö. Ibland nästan lite obehaglig. Jag har hört att många tycker att den är för lik Twilight men jag tycker att då måste alla böcker som handlar om en vanlig tjej som träffar en mystisk kille vara lik Twilight. Och jag har svårt att tänka mig att den handlingen aldrig dykt upp tidigare. Det är bara att inse att det är ett säljande koncept. Jag har lite svårt att föreställa mig vad uppföljaren ska handla om så det ska bli kul att läsa den.

1 kommentar:

  1. Jag gillade inte början men boken växte i mina ögon. Synd bara att hans namn är så satans fult. Ska bli spännande att läsa del 2. Det blir efter Awakened.

    SvaraRadera