fredag 7 januari 2011

Let's Dance premiär

Då var det ordning på fredagskvällarna igen. Första avsnittet handlar mest om att kolla in de nya deltagarna och se ifall det finns något hopp eller ifall de är helt körda. Tyckte nog att alla verkade ha någorlunda möjligheter i år. Ingen som var helt off även om det är lite skakigt nu i början. För mig handlar det dessutom mycket om deras personligheter. Jag har svårt att heja på någon jag inte gillar hur bra de än är. Bagge och Weise är givna förhandsfavoriter och det ska bli väldigt intressant att se vad jag tycker om Herr Ranelid efter några program då jag alltid har haft lite svårt för honom. Kanske ändrar jag uppfattning nu. Det är det som är kul med sådana här program, att man får se deras personligheter på ett annat sätt. Både Rudberg och Pascalidou verkade till exempel rätt tråkiga. Frank förstår jag knappt vad han säger. Graaf verkar ha grymt dåligt självförtroende. Rybak verkar lite divig. Tina kan nog bli lite kul. Figge kan bli detta års Morgan Alling som lätt spelar över. Jessica verkar ödmjuk. Weise kommer spexa. Men om en 3-4 avsnitt kanske jag tycker helt annorlunda. Det jag är lite tveksam till är att de nu ska ha en duell. Fördelen är att det annars lätt kan bli så att folk tänker ”alla röstar ändå på favoriten” så gör ingen det . Nu kan man i så fall rätta till det misstaget. Men det känns ju bara som ett sätt att dra in mer pengar. Nåväl, jag är ganska nöjd med säsongspremiären men det är ju inte förrän det börjar röstas ut som det blir riktigt spännande. Sen är det ju roligare när de börjar bli lite bättre på att dansa oxå.


Världens bästa Bagge

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar