söndag 23 januari 2011

Bok: "Wings"

Jag har lyckats slita mig från vampyrer men något övernaturligt måste boken innehålla så denna gång blev det om féer i boken "Wings" av Aprilynne Pike. Eller är det älvor? Ordet Faerie, som det stavas i boken fast jag tycker oftare att man ser Fairy, översätts nämligen både till Fe och Älva. Själv har jag redan tidigare blivit knäpp över att försöka klargöra skillanderna på dem två. Iallafall så gillade jag boken. Särskilt första halvan då allt fortfarande var ganska ovisst. Andra halvan var inte dålig men jag vet inte om jag är helt nöjd med förklaringen till allt. Kanske blir det bättre när jag har läst fortsättningen som heter "Spells". Jag har svårt att skriva så mycket om boken utan att avslöja för mycket. Det är en ganska fin historia som påminner en del om vampyrböckerna jag brukar läsa, och det är ju en bra sak enligt mig :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar