tisdag 29 maj 2012

Vem ska leda ESC 2013?

Jag vill verkligen tro att Sverige ska bryta trenden med urdåliga programledare när vi ska ha Eurovision Song Contest nästa år. Men vem är då bäst lämpad? Minst två lär det ju bli. En av dem tycker jag bör vara Sarah Dawn Finer. Dels så bevisade hon att hon fungerade som programledare i vår svenska melodifestival och framförallt så pratar hon riktig engelska och alltså ingen skämmig brytning. Det hade varit en trevlig omväxling. Men sen då? Ja om man bara ser till programledaregenskaper tycker jag det viktiga är någon som har lätt att finna sig vid problem och som har humor. Där anser jag att David Hellenius är den bästa vi har. Vet dock inte hur hans engelska förmåga är. En annan klippa är Peter Settman. Carina Berg är ett namn som ploppar upp. Kanske även hennes man Kristian Luuk. Måns Zelmerlöw kanske? Peter Jidhe? Ja jag är i alla fall lite nyfiken på vem det blir. För att inte tala om VAR det blir! Jag röstar på Malmö. Ja, givetvis är jag partisk men det är faktiskt riktigt bra förutsättningar här med både Malmö och Köpenhamn till förfogande.

Sarah Dawn Finer är given som programledare!

5 kommentarer:

  1. Sarah skulle vara perfekt programledare! :) Äntligen en programledare med kurvor och som är underbar som person!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men då är vi överens då :) Men vem skulle du mer vilja ha? För det är alltid mer än en. Det är den andra som är svår.

      Radera
  2. När kommer nästa "snyggaste gruppen"? väääääntar :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sådär Lina, nu är det bara att rösta :) Bra att du påminner, det behövs ibland :)

      Radera