onsdag 9 maj 2012

Bok: "Farornas väg" (Sagan om Drakens återkomst)

Jag gillade stora delar av boken. Stilen, miljöerna, de olika varelserna eller vad man ska säga och handlingen. Tyckte dock att den kunde haft något bättre tempo. Märkte också att jag inte alltid kunde hålla reda på vilken karaktär som hade gjort/sagt vad vilket väl tyder på att alla karaktärer inte var tillräckligt framträdande utan smälte ihop. Men jag har en förhoppning att det problemet åtminstone försvinner till nästa del eftersom man lärt känna dem någorlunda nu. Kanske blir det också lite mer action i de kommande böckerna.


2 kommentarer:

  1. Jag gillar den här serien. Har inte läst alla dock men älskade första boken.

    SvaraRadera
  2. Åhh en av mina favorit serier! Läste dom i om de va högstadiet eller gymnasiet första gången och kom till knivarnas väg bok 15 och började från början i höstas och kom till samma innan de vart andra böcker som kom i vägen.. Men så fort jag läst ut Game of thrones serien tänkte jag ta tag i det igen!

    SvaraRadera