lördag 19 maj 2012

"Hamilton - I nationens intresse" (2012)

Jag vet inte om jag är anti-svenskproducerat eller om ”Hamilton – I nationens intresse” stundtals är riktigt dålig. Framförallt tycker jag att den svänger så oerhört i kvalitet. Vet inte om det beror på att svenska är mitt hemspråk men jag tycker att så fort någon av de utländska skådespelarna pratar så känns det SÅ mycket trovärdigare. Särskilt svårt har jag ibland när Persbrandt levererar sina repliker, det känns så tillgjort. Slåss kan han däremot! Kanske inte något alla tycker är viktigt men det gör jag. I en actionfilm ska det vara kvalitet på slagsmålen vilket jag ibland inte upplever i svenska filmer men det tycker jag att de verkligen har lyckats med här. Storyn är hyfsad och ibland riktigt spännande men så ibland sackar det och blir segt. Vissa saker är lite dumma (som att parkera bilen framför entrén så att skurken verkligen kan se att du är där) och vissa är betydligt bättre. En gång blev jag uppriktigt förvånad (nästan lite chockad) över vad som hände och det är alltid positivt.
Betyg: 2+

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar