onsdag 16 maj 2012

Deltagarna i "Så mycket bättre"!

Jaha, då är namnen ute för nästa omgång av underbara programmet ”Så mycket bättre”. Och vad tycker då lilla jag om deltagarna?

Sylvia Vrethammar – Ja hon är ju knappast en av mina favoriter så jag längtar kanske inte galet mycket efter hennes tolkningar. Däremot så kan ju de andras tolkningar av hennes låtar bara göra låtarna bättre.

Pugh Rogefeldt – Inte heller en favorit men något bättre än Sylvia. Kan kanske bli lite spännande versioner av andras låtar men tveksam till om det blir några hits. Men vem vet, jag har överraskats förr i detta program.

Darin Zanyar – En jag är glad för att han är med. Dels för att han har väldigt bra sångröst och nog kan göra fina versioner av de andras låtar men också för att jag ser fram emot att höra de andra göra hans låtar. Sylvia kanske gör ”Step up”!? ;)

Lina ”Miss Li” Carlsson – En klassisk singer/songwriter bäddar för kvalitet. Ser mycket fram emot att se vad hon kan hitta på med sångerna.

Maja Ivarsson – En deltagare till som jag gillar. Hennes grupp The Sounds har många låtar som jag ser fram emot att få höra i nya versioner. Jag tror också att hon kan göra någon annans låt till en hit.

Olle Ljungström – Jag är ingen trogen Olle-lyssnare direkt men jag kan ändå tänka mig att han kan bli intressant. Jag ger honom en chans.

Magnus Uggla – Nej jag ser inte fram emot att få höra Uggla sjunga. Däremot ser jag fram emot att få höra hans låtar i helt nya stilar.

Sammanfattning: Första intrycket var att det var lite tråkiga deltagare men jag tror ändå att det kan bli helt okej. Som sagt, artisterna brukar överraska i detta programmet.


Darin


Maja


Miss Li


Olle


Pugh


Sylvia


Uggla


1 kommentar:

  1. Håller med dig. Känns som en ganska trist omgång. Det brukar ju alltid vara några man inte känner för och så blir det bra ändå, men när det är de flesta man inte känner för så känns det lite sisådär. Men man får väl titta och se. Men inget jubel härifrån i alla fall.

    SvaraRadera