måndag 28 maj 2012

"Drive" (2011)

Egentligen borde första halvan av ”Drive” vara alldeles för långsam och alldeles för tyst för min smak. Ändå var det efter just den halvan som jag var beredd att ge filmen en femma i betyg. Trots att det är så långsamt satt jag som klistrad. Ryan Gosling är outstanding i huvudrollen. Han kan vara tyst i en halvtimme och sedan le ett leende som säger mer än tio minuters dialog. Även Carey Mulligan är fantastisk på att uttrycka sig bara med ögon och ansiktsuttryck. Anledningen till att det inte blir en femma i betyg är att jag tyckte att den andra halvan av filmen blev lite för brutal. Lite brutal skulle den absolut vara men det blev lite för mycket för mig. Sen är jag inte 100 % nöjd med slutet. Men för övrigt en riktigt bra film. Enligt mig borde den varit Oscarsnominerad för regi, ljud, manliga huvudroll, klippning, musik, kvinnliga biroll samt bästa film och vunnit åtminstone ett par av dem.
Betyg: 4+

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar