lördag 5 maj 2012

"The Girl with the Dragon Tatoo" (2011)

Jag har varken läst böckerna eller sett den svenska filmen så jag har inget att jämföra med. Så för mig är det en egen film. Först av allt, vilken galet snygg inledning! Värsta James Bond stilen fast ännu snyggare. Det gjorde kvällen för mig :) Filmen fortsatte att vara väldigt snygg, gillar verkligen regi och klippning. Jag trodde att det skulle vara lite mer thriller och action filmen igenom men det dröjde till senare halvan men då var det riktigt spännande. Skådisarna var bra men för mig blir det lite töntigt att de ska prata engelska men bryta på svenska. Särskilt eftersom så många konstigt nog lät som om de bröt på tyska istället. Daniel Craig pratade dock helt normalt. Historien är ganska obehaglig ibland, kan tänka mig att den är rätt hemsk i böckerna. Som jag för övrigt tänker ta och läsa nu. Tänker också ta och se den svenska filmen och jämföra. Men nöjer mig nog med ettan tills jag läst alla böckerna. Mest förvånande i filmen: Att Joel Kinnaman svepte förbi två gånger och hade endast en replik. Är han inte lite större än så?
Betyg: 4+


1 kommentar:

  1. du måste läsa böckerna. eller lysnna på dem i talbok det gjorde jag. ville aldrig sluta lyssna

    SvaraRadera