måndag 23 maj 2011

"Vampire Diaries" säsong 2

I Sverige har inte sista avsnittet sänts än så om du följer serien på TV6 och absolut inte vill veta något så läs inte detta inlägg.

*** Spoilervarning***

Jag vill nog slå ihop de två sista avsnitten som säsongsavslutning för det näst sista avsnittet var nästan det som mest kändes som ett avslut. Det var grymt bra och jag bölade som fan. Sista avsnitten kändes mer som en upptakt på nästa säsong vilket i och för sig gör att man håller intresset vid liv. Klaus är precis så äcklig och grym som han ska vara men jag tyckte det var tråkigt att det gick som det gick för Elijah för jag började faktiskt gilla honom. Men det är ju inte säkert det är helt kört för honom än, han har ju kommit tillbaka ett par gånger förrut :). Riktigt tråkigt var det såklart med Jenna. Men om nu någon måste dö, vilket det nästan måste i sådana här stora fighter, så är det väl henne man sörjer minst. Blev riktigt orolig ett tag med Jeremy, hade varit för jobbigt om det blivit så. Att Damon skulle klara sig kände man ju sig rätt säker på, serien är inget utan honom. Men frågan är vad som händer med Stefan nu. Även om han inte är min favorit så vill jag nog gärna ha honom i Mystic Falls. Det är intressant att se hur långt bort från böckerna de är, det är i princip bara namnen som stämmer, med det gör inget för det blir något annat istället som är precis lika bra.


Seriens mest underskattade hunk:
Alaric Saltzman spelad av Matt Davis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar