fredag 13 maj 2011

Vågar man drömma?!?

Den 4 maj 1991 vann det svenska hockeylaget VM guld. Samma dag vann Sverige även Eurovision Song Contest med Carola och låten "Fångad av en stormvind". I helgen kan vi återigen få uppleva en härlig Sverigedubbel! Okej, jag erkänner att jag inte riktigt vågar hoppas det men hade det inte varit grymt? Har nyss sett semifinalen i Hockey VM där Sverige besegrade Tjeckien. Jag var ganska lugn i slutminuterna eftersom det kändes som om Sverige hade greppet. Värre var det då igår när Sveriges semifinal i ESC var. Inte för att jag överlag tycker att ESC är mer spännande än hockey, jag föredrar faktiskt hockey, men av de tio som blev uppropade (utan inbördes ordning) att gå vidare till final blev Sverige uppropade allra sist. Då hann jag må lite halvdåligt om man säger så. Jag har aldrig trott att Eric Saade skulle vinna hela skiten men trycket var grymt under hans låt. Kanske når det ända ut till de som röstar. Vi kan ju hoppas i alla fall. Och ett VM-guld skulle ju sitta jävligt fint. Vi får se på lördag och söndagskväll!



Eric Saade

1 kommentar:

  1. Lite roligt att du skriver det eftersom jag själv hade samma tanke igår. Drömma kan man alltid göra! :-)

    SvaraRadera