onsdag 11 maj 2011

Böcker: "Fallen" och "Torment"

"Fallen" och "Torment" är del 1 och 2 i Fallen-serien av Lauren Kate. Den tillhör inte min topplista i genren (ungdomsromaner med övernaturliga inslag) men den är absolut bra och läsvärd om man gillar den typen av böcker. Jag får inte alltid grepp om huvudkaraktären, Luce. Saker hon säger och gör förvånar mig ibland. Då tycker jag nog att en del av de andra karaktärerna är tydligare och mer intressanta. Jag var inte så där fastklistrad som man blir när det bara inte går att lägga ifrån sig boken men tillräckligt för att hela tiden vilja veta vad som skulle hända. Och tillräckligt för att vilja läsa tredje delen, ”Passion”, när den kommer till sommaren.

What if the person you were meant to be with could never be yours? 17-year-old Lucinda falls in love with a gorgeous, intelligent boy, Daniel, at her new school, the grim, foreboding Sword & Cross ...only to find out that Daniel is a fallen angel, and that they have spent lifetimes finding and losing one another as good and evil forces plot to keep them apart. Get ready to fall...

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar