torsdag 5 maj 2011

Underbara Grey's Anatomy

Meningarna om Grey's Anatomys musikalavsnitt (avsnitt 18 säsong 7 som gick igår på Kanal 5) är verkligen delade. Somliga avskydde det och andra älskade det. Själv tillhörde jag den senare skaran. Visst, allt var inte jättebra. Särskilt de låtar med lite tempo gjorde inte så mycket för programmet. Men de lugna låtarna förstärkte verkligen dramatiken. När de sjöng "Chasing Cars" (se klippet nedan) grät jag som ett litet barn :)

Det var verkligen Sara Ramirez (hon som spelar Callie Torres) avsnitt. Inte bara för att hon faktiskt kan sjunga riktigt bra utan för att jag också tyckte att hennes skådespel var bättre än någonsin. Självklart ska musikalgrejen bara vara en engångsgrej men jag tycker det är kul att de vågar prova det och jag tycker att de lyckades bra.

1 kommentar:

  1. Rysningar i hela kroppen och tårar i ögonen.
    Jag är ju den som gillar musikaler och tycker att det går att förstärka en känsla ytterligare med musik. Sara Ramirez är jätteduktig på att sjunga och det är en riktigt bra låt. Ska kanske tillägga att jag inte är den som brukar titta på Greys Anatomy. Har sett något enstaka avsnitt och tycker att serien verkar bra..det har liksom inte blivit av. Greys Anatomy ligger iallafall på min top 5 lista med serier jag ska se :-)

    SvaraRadera