torsdag 19 maj 2011

"Red Riding Hood" (2011)

Såg filmen på bio ikväll och vet fortfarande inte riktigt vad jag tycker. Den var bra men samtidigt så saknades något, men vad? Kanske mera spänning fast jag hade nog ändå inte väntat mig mer spänning egentligen. Jag tror att anledningen till att jag känner mig osäker på vad jag tyckte är för att det beror på hur man ser på filmen. Om man bara tänker på den som en helt vanlig film så kan den kanske kännas lite skum ibland. Men om man tänker på den som en saga, vilket den ju egentligen är, så tycker jag att den blir bättre. Till exempel kanske man kan tycka att miljön/scenografin, kläderna, sminket eller vissa händelser inte är realistiska om man ser det som en vanlig film. Men jag tänker mig filmen mer som en pjäs av en saga och då passar det riktigt bra. Det är en speciell känsla igenom hela filmen och ju mer jag tänker på den i efterhand desto mer gillar jag det. De gamla sagorna var ju ganska speciella jämfört med dagens disneyversioner. Dessutom gillar jag Hardwickes regi och musiken gör mycket.

Betyg: 3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar