måndag 9 maj 2011

Sändningstider ESC och de sista bidragen

För att alla, framförallt Mr Zimmerman, inte ska missa något av Eurovision Song Contest kommer allt tider här:

Tisdag 10 Maj SVT1 21.00 Semifinal 1
Torsdag 12 Maj SVT1 21.00 Semifinal 2 (Sverige)
Lördag 14 Maj SVT1 21.00 Final

Jag har ju inte kommenterat de fem direktkvalificerade bidragen och de sex sista i den andra semifinalen så här kommer de:

Rumänien
Hotel FM - "Change"

Känns verkligen som schlager. Vilket innebär att jag inte tycker det är särskilt bra.



Estland
Getter Jaani - "Rockefeller Street"

Hur många låtar kan man få ihop i ett bidrag? Resultatet blir jobbigt.



Vitryssland
Anastasiya Vinnikova - "I Love Belarus"

Texten förstör. Jag menar, inte hade vi väl skickat en låt som hette "I love Sweden"? Blir ju töntigt.



Lettland
Musiqq - "Angel In Disguise"

Låten skulle kanske kunna vara bra men de som sjunger är så usla så det märker man inte.



Danmark
A Friend In London - "New Tomorrow"

Visst påminner den om Andreas Johnsons "Sing for me" fast en segare version. Jag gillade det men hade önskat lite mer "umpf" om ni förstår vad jag menar :) Och så gillade jag sångaren.



Irland
Jedward - "Lipstick"

Uselt, vilket innebär att jag säkert kommer gå och nynna på den.



Frankrike
Amaury Vassili - "Sognu"

Han kan ju verkligen sjunga och det är vackert men låten är lite för tråkig tyvärr.



Italien
"Follia d'Amore"

Känns som om den skulle passa i en gammal film. Tror inte att det kommer gå så bra i finalen.



Storbritannien
Blue - "I Can"

Wiii ett riktigt pojkband :) Tror detta blir den som kommer spelas flitigast på radion. Låten är kanske inte världens bästa men med riktig pojkbandskänsla kommer man långt.



Tyskland
Lena - "Taken By A Stranger"

Fan vad jag gillar hennes röst! Och låten var härligt annorlunda. Kanske ingen vinnare men jag gillar!



Spanien
Lucía Pérez - Que Me Quiten Lo Bailao/They Can't Take The Fun Away From Me

Nej inte min grej. Tråkig schlager.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar