onsdag 4 maj 2011

Inför ESC del 3

Bosnien & Hercegovina
Dino Merlin - "Love In Rewind"

Totalt intetsägande. Hur kan den vara en vinnarkandidat? Det är nästan plågsamt jobbigt att titta på dem i bandet. Varför dessa töntiga rörelser?



Österrike
Nadine Beiler - "The Secret Is Love"

Fin röst men tråkig låt. Kunde inte låta bli att störa mig på frisyren/peruken.



Nederländerna
3JS - "Never Alone"

Ganska bra. Hade låten varit lite rockigare hade det nog blivit ännu bättre.



Belgien
Witloof Bay - "With Love Baby"
Alldeles för likt a cappella sketchen från ”Nilecity”, tror jag att det är, för att jag ska kunna ta det på allvar.



Slovakien
TWiiNS - "I'm Still Alive"

Det börjar bra men känns så monotont efter ett tag. Kass video som stör.



Ukraina
Mika Newton - "Angel"

Några bra partier men som helhet för tråkigt.



Moldavien
Zdob si Zdub - "So Lucky"

"Arrgh... Stäng av!" var min första reaktion och den håller nog i.



Sverige
Eric Saade - "Popular"

Jag har sagt det förrut; Låten är inte världens bästa men det är Eric Saade. Hans charm kommer dra in en del poäng men för det vågar jag inte tro på någon topplacering. Ska bli kul att se hans framträdande, det ska ju ha ändrats lite.



Cypern
Christos Mylordos - "San Aggelos S'Agapisa"

B-igaste musikvideon någonsin? Ja den kan ju i alla fall inte ha gått över budget. Håller med Sarah i panelen, det är svårt när man inte förstår vad de sjunger. Inte så bra.



Bulgarien
Poli Genova - "Na Inat"

Har insett att jag vill ha låtarna på engelska. Känner ingenting.



Makedonien
Vlatko Ilievski - "Rusinka"

Usch!



Israel
Dana International - "Ding Dong"

Fruktansvärt dålig. Sjukt tråkigt framträdande, särskilt kören.



Slovenien
Maja Keuc - "Vanilja"

Dansarna fick mig helt ur fokus :) Vilken usel koreografi (Det börjar ordentligt 1:08 in i låten). Själva låten minns jag knappt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar