måndag 16 maj 2011

Fem senaste årens mesta listettor!

Igår på P3 sände Digilistan de senaste fem årens mesta listettor. De listade alltså de låtar som legat etta på listan i flest veckor. Många låtar har legat lika antal veckor som någon annan med då räknar de det totala antalet veckor. Eftersom man lyssnar på listan från plats 50 så försökte jag givetvis gissa på placeringarna. Jag var direkt helt säker på att ”I Gotta Feeling” med Black Eyed Peas skulle vara etta så jag blev rätt förvånad när den dök upp redan som nr. 14. Men då kom jag ju på allas våran Lady GaGa, hon måste ju ha tagit de tre första platserna minst! Och nästan rätt hade jag ju fast det var ”bara” plats tre och fyra. Låtarna som blev femma och sexa hade jag aldrig trott skulle ligga så högt, tvåan hade jag glömt bort och ettan, ja det är faktiskt lite sorgligt att det är den låt som legat etta flest antal veckor de senaste fem åren.

50. Idol Allstars 2010 - All I Need Is You
49. Brolle - Det Är Hon
48. Promoe - Svennebanan
47. Salem Al Fakir - Keep On Walking
46. Lordi - Hard Rock Hallelujah
45. Danny – Tokyo
44. Kate Ryan - Ella Elle L'a
43. Robyn - Dancing On My Own
42. Takida - Curly Sue
41. Kevin - With Every Bit Of Me

40. Lena - Satellite
39. The Poodles - Night Of Passion
38. Darin - Viva La Vida
37. Yolanda Be Cool & DCUP - We No Speak Americano
36. Agnes - Right Here Right Now
35. Markoolio & Linda Bengtzing - Värsta Schlagern
34. Leona Lewis - Bleeding Love
33. Timbaland Feat. Keri Hilson - The Way I Are
32. Lars Winnerbäck med Miss Li - Om Du Lämnade Mig Nu
31. Kent - Ingenting

30. Charlotte Perrelli - Hero
29. Anna Bergendahl - This Is My Life
28. Markoolio - Ingen Sommar Utan Reggae
27. Madonna - Celebration
26. Sebastian - Do What You're Told
25. P-Bros Feat. DJ Trexx & Olga Pratilova - Tingaliin
24. The Ark - The Worrying Kind
23. Erik Grönwall - Higher
22. September - Mikrofonkåt
21. Alexander Rybak - Fairytale

20. Madonna & Justin - 4 Minutes
19. Eminem Feat. Rihanna - Love The Way You Lie
18. Beyoncé - If I Were A Boy
17. Cascada - Everytime We Touch
16. Jason Mraz - I'm Yours
15. Oh Laura - Release Me
14. Black Eyed Peas - I Gotta Feeling
13. Shakira Feat. Wyclef Jean - Hips Don't Lie
12. Markus Fagervall - Everything Changes
11. Cidinho & Doca - Rap Das Armas

10. Edward Maya & Vika Jigulina - Stereo Love
9. Timbaland Feat. OneRepublic - Apologize
8. Rihanna & Jay-Z - Umbrella
7. Shakira Feat. Freshlyground - Waka Waka
6. Amanda Jenssen - Do You Love Me
5. Martin Stenmarck - 7Milakliv
4. Lady GaGa - Bad Romance
3. Lady GaGa - Poker Face
2. Katy Perry - I Kissed A Girl
1. Basshunter - Boten Anna

Visst har du saknat den? :)

1 kommentar:

  1. Saknar verkligen inte Basshunter. Jag hatar den hahaha

    SvaraRadera