måndag 28 februari 2011

"The Social Network" (2010)

Jag har genom olika artiklar förstått att Mark Zuckerberg inte är den mest socialt kompetenta personen men om bilden av honom i filmen är sann så tycker jag att han är ett riktigt svin. Sjukligt smart, men fortfarande ett svin. Samma sak med Sean Parker (han som skapade Napster), usch vilket svin. Om nu de är så i verkligheten som de är i filmen. En som däremot fick min fulla sympati var Eduardo Saverin. Hoppas han fick jävligt mycket pengar. Jag gillar filmen men inser att det är för att den är baserad på en sann historia och något som ligger en så nära som Facebook. Hade allt varit påhittat hade den inte haft alls samma dragningskraft. Det skulle vara intressant att veta hur nära sanningen den ligger. För jag störde mig så mycket på Mark att jag nästan funderade på att gå ur Facebook :)
Betyg: 4



Övre raden skådespelarna Jesse Eisenberg, Justin Timberlake och Andrew Garfield
Nedre raden de riktiga Mark Zuckerberg, Sean Parker och Eduardo Saverin.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar