fredag 25 februari 2011

Snövit är het

Nästa år är det Snövit som gäller!

Sommaren 2012 planeras ”The Brothers Grimm: Snow White” att släppas. Regisserar gör Tarsem Singh och Julia Roberts sägs vara klar för rollen som den elaka drottningen.

Based on the Brothers Grimm story, the upcoming Snow White film "will eschew the traditional story in favor of a more modern tale full of comedy and adventure. After her evil stepmother kills her father and destroys the kingdom, Snow White bands together with a gang of seven quarrelsome dwarfs to reclaim what is rightly hers."
Källa: aceshowbiz.com

Sen i December 2012 är det dags för nästa film, "Snow White and the Huntsman". Där är det Charlize Theron som ska spela den elaka drottningen och Viggo Mortensen sägs vara klar för rollen som jägaren. I rollen som Snövit ryktas det både om Kristen Stewart och Selena Gomez. Regi av Rupert Sanders.

The huntsman (who, in the original fairy tale, is supposed to kill Snow White but ends up letting her go) becomes her protector and a mentor of sorts as they try to escape from the evil queen who ordered her death.
Källa: aceshow.biz

Jag ser väldigt mycket fram emot båda versionerna. Jag tror att Charlize Theron blir grym som drottningen och jag tycker att det ska bli jättespännande att se Julia Roberts i en elak roll.Däremot vet jag inte vem jag tycker ska spela Snövit. Någon som har några förslag?

Läste förresten oxå att även Disney håller på med en version av Snövit som ska utspela sig i Kina men jag vet inte hur mycket sanning det låg i det.

Tack Ammi för länktipsen.


Snövit, jägaren och Drottningen?
Kristen Stewart, Viggor Mortensen och Charlize Theron.

2 kommentarer:

  1. Mmmmm..Viggo som jägare.:-) Tror att Kristen blir jättebra som Snövit. Undra vem som kommer att spela prinsen.

    Trevlig fredag! Kram Ammi

    Och du..bra att du har en så fantastiskt rolig och bra blogg som man kan komma med tips emellanåt till!

    SvaraRadera
  2. Du en annan grej..det går att söka på din blogg! Högst upp på sidan finns ett sökfält. Jag testade innan och det funkar hur bra som helst

    Kram A.

    SvaraRadera