söndag 20 februari 2011

Big Brother

Jag har inte planerat att se Big Brother men bestämde mig för att i alla fall se första avsnittet. För att kolla in hur programmet verkade i år, kolla deltagarna och husets inredning. Det är ju ganska tydligt vilken publik man vänder sig till. Allt ska verka så ungt och hippt. Alla deltagare är också unga (eller relativt unga) och försöker vara hippa. Det gemensamma intresset är att festa. Självklart har man också valt ut personer med extrema/störiga personligheter så att publiken kan älska eller hata dem (i år lär det nog mest handla om att hata). Jag antar att det är det som krävs för att locka publik. Jag tyckte det var ganska kul med de första säsongerna av programmet. Då var deltagarna hyfsat normala och det kändes mer som att man följde ett socialt experiment. Nu känns allt så tillgjort. Som extra krydda har man slängt in ett par som inte får avslöja att de är tillsammans och en tjej som från början var kille. Nja, det blir nog inget fortsatt tittande för mig.

För er som är intresserade är kanalen TV11 och det sänds varje kväll kl. 22-23

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar