fredag 4 februari 2011

Nostalgi

Idag kom jag att tänka på något jag såg på i min barndom och jag mindes att hela min familj hade tittat på det. Det var några paddor som sjöng och nynnade och jag sjöng det jag mindes för min kompis. Hon kände genast igen det och berättade att det var Paul McCartney's video till låten "We all stand together". Eftersom det var en sådan nostalgitripp att se den så var jag ju tvungen att ha med den här på bloggen. Men när jag skulle ta fram den på Youtube så blev jag lite förvirrad. Jag hittade videon men jag hittade också flera där det stod "Rupert and the Frog Song" där McCartney inte var med och som var olika långa. Så jag fick ju såklart forska lite. Det visar sig att "Rupert and the Frog Song" är en animerad kortfilm gjord av Paul och Linda McCartney samt Geoff Dunbar. Orginalfilmen som gjordes 1984 är 13 min lång och har vann en UK BAFTA (British Academy Award)för Bästa Animerade Kortfilm.

Bara sången med Paul McCartney:


Hela filmen:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar