lördag 12 februari 2011

Melodifestivalen med gästbloggare

Kvällens deltagare kommenteras både av mig (Anna) och min 6-åriga dotter (Leia).

1. Brolle
Anna: Tråkigt att lyssna på. Tråkigt att titta på. Hade högre förväntningar på honom. Förresten har jag aldrig vetat att hans namn uttalades så. Alla säger ju Brålle.
Leia: Absolut inte bra!

2. Loreen
Anna: Refrängen var hyfsad men verserna lite sega. Hur rörde sig människan egentligen? Och vad hade hon på sig?
Leia: Jag tyckte verkligen om hon. Jag tyckte om hur hon sjungde, hon tror nog på sig själv.

3. Babsan
Anna: Även om man är känd och kan klä ut sig så hade det varit trevligt med lite bättre sångröst i en sådan här tävling. Hemsk låt.
Leia: Tyckte inte om han.

4. Elisabeth Andreassen
Anna: Hade säkert passat bra i en musikal men här blev det lite tråkigt.
Leia: Jättebra. Fin röst och tänker bra (väljer bra sång och verkar tränat mycket).

5. Sanna Nielsen
Anna: Gäsp vilket slöseri med talang. Gillar henne, inte låten. Varje gång jag ser henne irriterar det mig att hon inte vann med "Empty Room".
Leia: Jag gillar hon. Gillar hur hon sjunger och hon har bra talang.

6. The Moniker
Anna: Är det Mika han låter som? Glad låt men det var något med honom som jag inte gillade.
Leia: Bra

7. Anniela
Anna: Jag finner inga ord. Och det är inte på ett bra sätt.
Leia: Superbra. Gillar hur hon sjunger.

8. Christian Walz
Anna: Bäst ikväll, vilket i och för sig inte säger särskilt mycket, men jag kunde inte sluta titta på det fåniga skägget.
Leia: Jag tyckte om honom, han var bra.

Ja, sammanfattningsvis får man väl säga att det var en ganska tråkig deltävling. Hoppas det blir bättre nästa vecka.


Det omtalade skägget

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar