onsdag 17 november 2010

Veckans låtval

I fredagens avsnitt av Idol ska deltagarna sjunga en klassiker. Här är deras låtval:

Weise - Celebration (Kool & the Gang)
Jay - Fly Me To The Moon (Frank Sinatra)
Linnea - I Can’t Help Myself (Sugar Pie, Honey Bunch) (The Four Tops)
Olle - Lets Dance (David Bowie)
Minnah - Always On My Mind (Willie Nelson)

Detta borde vara Weises tema han kommer säkert trivas som fisken i vattnet. Ska bli intressant att se hur det går för Jay, han har ju varit klockren hittills. Imponerande om han lyckas även med den sången. Tror Linnea kommer göra bra ifrån sig, passar henne. Jag hoppas verkligen att Olle gör om sin låt så den passar honom, annars tror jag att det kan bli som förra gången då hans röst inte alls passade till låten. Minnahs låt kan nog bli bra.


 

2 kommentarer:

  1. Nu när jag har tittat på Idol blir jag lite förvånad och kanske lite besviken över att du inte hade lagt ut artisternas andra låt...;) Skämt på sidan...Jay rockade verkligen ikväll. Arne Weise var flat. Linnea har förskräcklig röst. Minnah gjorde det bra och Olle var kvällens stora besvikelse...

    SvaraRadera
  2. Martin, Martin, Martin... Linnea har EJ förskräcklig röst, den är fantastisk! Och Olle var ingen besvikelse alls, hans andra låt var grym. Inte var herr Weise flat heller. Du har ett rätt iallafall och det var att Jay rockade ;)Fler tankar om kvällens program kommer i ett inlägg efter utröstningen :)

    Och jag ber om ursäkt att jag inte hade alla deras låtar. Till mitt försvar fanns de inte ute då ;)

    /Anna

    SvaraRadera