lördag 20 november 2010

Ganska irriterande

Som jag skrivit tidigare håller jag och min dotter på att se alla Harry Potter filmerna. Eftersom hon inte förstår engelska eller kan läsa har vi sett dem på svenska. Hon har verkligen gillat dem och det har varit himla kul att se dem tillsammans. Ikväll var det dags för ännu en myskväll med "Harry Potter och Halvblodsprinsen", den sjätte filmen. Då visar det sig att de inte har kännt för att sätta svenskt tal till den filmen. De har alltså gjort det på de fem första men sen låtit bli på denna. Sjukt irriterande och min dotter blev såklart jättebesviken. Nu ville hon se den ändå så jag fick förklara då och då vad som hände. Känns ju som att de kommande två filmerna inte kommar att översättas heller om de inte gjorde det med denna. Tycker det är jättetråkigt att göra så mitt i en serie. Det får vara antingen alla eller ingen tycker jag.

1 kommentar:

  1. Mitt plastbarn vill inte se den sjätte filmen bara för att den inte finns på svenska. Nu kan hon läsa text men det har hon inte lust med.Gahh

    SvaraRadera