lördag 27 november 2010

Olle! Olle! Olle!

Jay fick som vanligt mycket stöd av publiken men kvällens stora stjärna i Malmö Arena var helt klart Olle. Han hade sin absolut bästa kväll med två klockrena låtar som han gjorde grymt bra och publiken var som galna. Ett taktfast "Olle! Olle! Olle!" ville aldrig ta slut. Det var ganska tydligt att Olle och Jay var populärast hos publiken. Därefter kom väl Minnah fast jag tyckte att Linnea var bättre. Synd att hon åkte ut men för min del var det viktigaste att det inte var någon av grabbarna för det är de som ska vara i finalen! Som jag sa så var Olle i princip felfri. Jay var oxå riktigt bra. Jag tyckte han gjorde "Bad Romance" bra fast kan väl hålla med juryn om att det hade varit häftigt om han rockat till den lite. I "Against all odds" var han skitbra. Linnea var fantastisk i "Crazy in love", hela arenan kom i sådan stämning. Sen tyckte jag att hon gjorde "Don't you forget about me" till sin egen även om inte juryn tyckte det. Minnahs låtar lät bra trots problem med rösten däremot tycker jag att det är tråkigt att hon alltid gör covers rakt av. Hon förändrar aldrig låtarna till något eget. Varför kommenterar juryn aldrig det?

Kvällens bästa
Olle%20Hedberg%20-%20Fix%20you

och bästa
Olle%20Hedberg%20-%20Beautiful%20day

4 kommentarer:

  1. Martin "Anders Bagge" Nerbring27 november 2010 kl. 16:43

    Du kan tro att jag är nöjd med Idolkvällen...:D
    Sen så åker Minnah på fredag så är det de två bästa kvar i finalen. :D

    SvaraRadera
  2. Martin "Olle Hedberg" Nerbring28 november 2010 kl. 14:13

    Håller med Petra...Jag fick rysningar när han gjorde sina framträdanden...

    SvaraRadera
  3. Håller med om att Olle var bäst :-). Tycker dock att Linnea skulle fått stanna kvar

    /Ammi

    SvaraRadera