onsdag 3 november 2010

Så mycket bättre

Folk i min omgivning har tjatat och till och med skällt på mig för att jag inte har sett ”Så mycket bättre” på TV4. Så nu tog jag tag i saken och gick in på TV4 play. Störigt nog har de inte kvar första avsnittet utan från det kan man bara se klippen från själva sångerna. Men andra avsnittet, det om Thomas Di Leva, har jag nu sett i sin helhet. Och ja mina vänner, ni har vunnit över mig. Jag tyckte också att det var jättebra. Först och främst måste jag säga att Di Leva verkar vara en underbar människa och jag tyckte det var jobbigt när han pratade om hur han blivit behandlad i sitt liv. Men samtidigt så fantastiskt att se hur positivt han ser på världen ändå. Så till sångerna. Pluras version av ”Miraklet” var underbar. Vilken vacker låt! Känslan och text gav mig tårar i ögonen. Ännu mer tårar kom när September gjorde ”Vem ska man tro på”. Helt fantastiskt arrangemang. Petters ”Dansa din djävul” var skitcool. Sandelin och Lill-Babs är väl de två jag helst hade velat slippa i detta program. Tycker inte någon av dem kan sjunga. Dessutom tycker jag Sandelin verkar vara lite av en pajas. Lite självgod sådär. På programmet om Berghagen kunde jag som sagt bara se låtarna och inget av mellansnacket. Återigen var det September och Petter som var grymmast. Båda de två hade nog kunnat släppa en skiva med egna tolkningar av svenska klassiker. Di Leva var också bra. Det lät som om det var en låt han själv skrivit, passade honom perfekt. Jag ser fram emot att se nästa avsnitt med Petters låtar, hur ball måste inte det bli?!

September%20-%20Vem%20ska%20jag%20tro%20p%C3%A5

3 kommentarer:

  1. vilken tur att du har blivit övertalad för det är ju ett bra program. Tycker också att September var cool, men Petter var grym. Vilken kille han är. Ska verkligen bli kul och se hur de kommer att göra om Petters låtar till sina egna. Ser fram i mot lördagens program

    SvaraRadera
  2. Duktig Anna du börjar också bli mogen och uppskatta sådana här program istället för kungarna i Tylösand och Paradise hotel (vilket jag fått bekräftat av säkra källor att du sökte till säsong ett)

    Mrzimmerman

    SvaraRadera