torsdag 25 november 2010

"Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 1" (2010)

Så har jag då äntligen fått se Harry Potter på bio för första gången. Eftersom jag är lite av en Harry Potter nörd blir detta ingen riktigt objektiv bedömning av filmen, och därför sätter jag inget betyg på den. Jag tyckte såklart den var jättebra. Men något jag tycker är lite tråkigt, både med sjunde boken och med filmen, är att de inte är på Hogwarts. Man saknar skolans miljö från de andra filmerna. Fast samtidigt var det lite kul att se dem i en annan miljö så det var inte bara dåligt :) Ibland var filmen på gränsen till seg men deras resa är ju lite seg så då måste det ju också visas i filmen. Men där emellan blir det desto mer action. Om man inte har läst boken kan det kanske verka lite rörigt ibland eftersom det är många personer och föremål som nämns. Filmen innehöll både skrämseleffekter (för oss som har lätt för att hoppa till) och humor. Ja, till och med lite kärlek. Den var snyggt gjord, precis som de tidigare filmerna, med grymma specialeffekter. Men sjukt jobbigt kändes det när den slutade och man vet att det är ett halvår tills man ska få se andra delen.


Harry, Ron och Hermione är inte på Hogwarts längre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar