tisdag 16 november 2010

Imorgon ...

... är det dags för den efterlängtade premiären av "Harry Potter och Dödsrelikerna" del 1. Jag ska dock inte se den då även om jag är lite av en Harry Potter nörd. Men självklart ska jag snart se den och då blir det faktiskt första gången jag ser Harry Potter på bio. Jag läste nämligen inte böckerna förrän ganska sent och även om jag såg filmerna när de kom på DVD så blev jag inte riktigt intresserad förrän efter jag läst böckerna. Så nu känns det lite stort att få se en av filmerna på bio :)

Under senaste veckorna har jag laddat med att se filmerna tillsammans med min dotter som ser dem för första gången. Eftersom hon bara är 5 år (snart 6) ser vi dem på svenska vilket ju känns sådär men det är det värt för att hon ska få uppleva den underbara världen. Hon är helt inne i dem och tycker bara de är liiiite läskiga. Fast ikväll när vi såg femman (fenixorden) var hon lite besviken att det inte var lika spännande som de andra :) Längtar tills hon får uppleva böckerna också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar