lördag 2 februari 2013

Melodifestivalen: Kvällens bidrag och mina tankar

1.David Lindgren – Skyline
En ganska bra låt. Den kommer att spelas både på radio och på dansgolven. Men den har inte det där lilla extra för att vara en vinnarlåt.

2. Cookies N Beans – Burning Flags
Okej låt men lite för tråkig.

3. Jay-Jay Johansson – Paris
Detta är verkligen inget för mig. Tycker han är lite jobbig att lyssna på.

4. Mary N’diaye – Gosa
Jag trodde på allvar när jag läste titeln att det var ett annat språk än svenska. Men se det är det inte utan hon sjunger om att gosa. Och det låter otroligt töntigt  när hon sjunger det. Lite synd på en annars ganska svängig låt.

5. Eric Gadd – Vi kommer aldrig att förlora
Denna kommer nog gå varm på P3. Men i melodifestivalen? Tveksamt. Trevlig låt men kommer nog inte gå hem hos dem som röstar.

6. YOHIO – Heartbreak Hotel
Stor igenkänningsfaktor på refrängen. Inte jättedåligt men inte heller jättebra.

7. Anna Järvinen – Porslin
Gillar verkligen Annas röst. Och låten är inte så tokig heller. Men inte heller denna en vinnare.

8. Michael Feiner & Caisa - We're Still Kids
Denna låt växer faktiskt lite ju mer jag hör den. Först ville jag bara skräpstämpla den direkt. Tycker hon sjunger alldeles för monotont och det känns lite house-wannabe men jag har börjat digga med lite. Särskilt när saxofonen kommer in.

Min slutsats:
Jag hoppas verkligen att det kommer komma bättre bidrag än så här i de andra delfinalerna annars blir det inte kul att ställa upp i stora Eurovision Song Contest på hemmaplan! Tipset är att David går direkt till final men sen känns det väldigt öppet.
Jag är lite spänd på inledningsnumret och mellanakten, har läst lite om dem och de kan nog bli lite roliga. Är något oroad för programledarparet, känns som det kan bli både himmel och pannkaka. De har gjort ett lite mesigt intryck på trailers och annat förspel.
När det kommer till scenkläderna gillar jag Davids bäst. Fulast är Marys och YOHIOs. Tråkigast är Annas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar