tisdag 19 februari 2013

"Fringe" säsong 4

En sak jag inte kan förstå är varför inte ”Fringe” har vunnit eller åtminstone nominerats till fler priser. Är det för att den är övernaturlig? Åtminstone John Noble som spelar Walter borde kunna bräda flera tunga skådisar i TV-serievärlden. Han är fantastiskt duktig! Inte minst syns det när man får jämföra de två olika Walter i de olika världarna. Då inser man hur bra han spelar den lite smågalne Walter på ”vår” sida. Han är inte ensam om att spela bra, jag gillar samtliga huvudskådespelare i serien. Dessutom kan man tycka att de borde få pris för specialeffekter, de har gjort en hel del imponerande och obehagliga saker. Till själva säsongen då.
** SPOILERVARNING **
Det var ganska jobbigt att vara utan Peter. Jag blev verkligen oroad ett tag när Lincoln började visa intresse och när Oliva i sin tur visade intresse för honom. Hon och Peter är lixom epic love. Desto underbarare när han äntligen kom tillbaka, för att inte tala om när hon mindes sin kärlek för honom. Jag var aldrig ett jättefan av andra sidan men när det väl var dags att säga adjö till den kändes det faktiskt lite tomt. Tror att jag accepterade den mer när deras Olivia inte var till så mycket bekymmer. Gillade inte framtidsavsnittet, kände mig inte alls hemma där och hoppas det inte blir en långvarig grej. Har nämligen upptäckt att femte säsongen inleds där…



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar