fredag 23 september 2011

Premiär: "Bron"

Ett spektakulärt mord mitt på Öresundsbron tvingar den svenska och danska polisen till ett nära samarbete. Så börjar handlingen i Bron, en svensk-dansk storsatsning som samproduceras av SVT och DR. I huvudrollerna ser vi Sofia Helin (Nina Frisk, Masjävlar) och Kim Bodnia (Brottet, Pusher).
Källa: SVT


Jag är inte galen i svenska polisserier men anledningen till att jag valde att ändå se ”Bron” är för att den utspelar sig mycket i Malmö och det är ju alltid kul att få känna igen sig. Känns inte som om man är bortskämd med det direkt. Tyckte väl att avsnittet var okej. Störst problem hade jag med huvudkaraktären Saga (Sofia Helin). Hon var så löjligt överdriven, pratade som en robot. Jag förstår ju att hon ska vara lite speciell, sakna empati och social förmåga, men det blev bara för mycket. Jag hoppas nästan att hon visar sig ha en diagnos eller något som gör det berättigat och att jag istället tycker att Sofia spelar väldigt bra. Sen tyckte jag att några karaktärer kändes lite fel när det gällde stil och kläder. Som om de kom från någon annan plats eller tid. Tillräcklig nyfikenhet väcktes för att jag ska ge det några avsnitt till.

Onsdagar 21.00 SVT1 samt SVT Play

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar