måndag 26 september 2011

Kvällens Idolkval

Så var det dags för första kvalkvällen med fem grabbar som tävlade om två platser till kvalfinalen på fredag. Så här tyckte jag:

Hampus%20Engelhardt%20-%20You%20Found%20Me
Hampus
Han har nog den röst som tilltalar mig mest. Höll med Bagge att om man blundar så ser man värsta rockaren framför sig. Tyvärr är han ingen cool rockare. Bra röst och bra låt men han ser ju helt vilsen ut när han står där. Jag hoppas verkligen att han går vidare och får en chans att utvecklas!


Leonard%20L%C3%B6fstrand%20-%20Save%20The%20World
Leonard
Jag gillade faktiskt hans version av låten och jag tyckte han hade bra känsla. Rösten var kanske inte den bästa men jag tror att han kan bättre om han vågar mer. Hoppas att han går vidare.


Robin%20Stjernberg%20-%20Breakeven
Robin
Jag har gillat Robin sen hans första audition för jag tycker han är riktigt duktig. Tyckte dock att han gjorde väldigt många misstag ikväll. Känner inte att jag blir superledsen om han inte går vidare men samtidigt tror jag han kan göra så himla mycket bättre än så här.


Jafet%20Samson%20-%20With%20You
Jafet
Får nog hålla med juryn lite här. Han har inte riktigt rösten för att det ska bli riktigt bra RnB. Men han har absolut talang.


Maikel%20Y%C3%BCksel%20-%20Moves%20Like%20Jagger
Maikel
Nej detta var ju inte jättebra. Konstigt nog tyckte jag han sjöng bäst på de partier jag trodde skulle vara svårast för honom.


Kl. 21.55 är det resultatshowen. Jag återkommer då :)

2 kommentarer:

  1. Gud vad arg jag blev när jag såg att Jafet valde with you låten! Haha. Jag förstår inte varför dem väljer Chris Brown låtar...borde inte vara tillåtet. Får se om han går vidare och om han lyckas bättre nästa gång!

    SvaraRadera
  2. Tror att juryn kommer rädda kvar honom..

    SvaraRadera