söndag 4 september 2011

Fest hos Mange!

Jag gissar att ingen har missat skämtlåten som blev en hit: "Fest hos Mange" med Mange Makers men jag tycker ändå att det är värt att ta upp i ett eget inlägg. Det hela började som ett internt skämt och videon lades upp på Youtube den 19 juni. Efter två veckor hade den fått en och halv miljon visningar och nu ligger den på över 3 miljoner. Den har legat 1:a på Itunes danslista och 2:a på deras singellista och just nu ligger den på 16:e plats på Digilistan. Dessutom har de signat med Universal. Jag tycker det hela är ganska kul. Det är betydligt lättare att ta sådana här låtar när det är på skämt från början. Jag skrattar nästan varje gång jag hör den. Både för att den är så roligt dålig och för att det har gått så sjukt bra för den som det har gjort. Nä, nu ska jag nynna vidare på ”fest hos mange … mange, mange” ;)


2 kommentarer:

  1. Man kunde se de live i fredags i Göteborg. Tänkte gå, men orkade inte. Haha.

    SvaraRadera
  2. Ha ha... tänk att se dem live. Måste ju vara en upplevelse! Men har de mer än en låt?

    SvaraRadera