måndag 26 september 2011

"Hall Pass" (2011)

”Hall Pass” syn på både kvinnor och män är ganska generaliserande och dragen till sitt yttersta. Hoppas jag. Fast det är något jag utan problem kan acceptera för filmen blir roligare så. Ett par gånger skrattade jag riktigt högt åt filmen då jag verkligen blev överraskad, vilket inte är allt för vanligt i komedier då det mesta brukar vara ganska förutsägbart. Mellan skratten kunde det vara ganska lugnt men i gengäld tyckte jag att det fanns rätt mycket härlig dialog. Många skulle förmodligen välja att kalla det barnslig/snuskig dialog fast jag tyckte att det gjordes med finess. Har sett en hel del bottenbetyg för filmen men det beror nog väldigt mycket på vad man har för humor. Den passade i alla fall mig :)
Betyg: 4-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar