söndag 4 september 2011

Idol 2011 Premiären

Ja då har man sett premiären då! En sak är säker, jag älskar fortfarande Idol. Trots en Alexander Bard som försöker vara dryg och irriterande. Blev lite orolig över juryn i början då Bagge*2 röstade en sak och de två andra typerna en annan. Självklart höll jag på Baggarna :) Men det ordnade upp sig i slutet. Det fanns tre självklara stjärnor i kvällens avsnitt. På solklar förstaplats kommer Moa. Vilken låt hon skrivit!! Älskade låten, älskade hennes röst! Jag vill starta en kampanj för att få någon att ge ut låten med henne så jag kan lyssna på den om och om igen. Efter henne kommer Chasmin. Självklart gjorde hennes bakgrundshistoria att man blev extra berörd (jag bölade såklart) men det var en bra låt och hon var riktigt bra. Tyckte även att juryn gjorde bra ifrån sig i det fallet. Min tredje favorit var Olle. Han får gärna sluta fnittra hela tiden men för övrigt var han grym.

Moa Lignell:
Moa%20Lignell%20-%20When%20I%20held%20ya


Chasmin Marques Karlsson:
Chasmin%20Marques%20Karlsson%20-%20Hold%20my%20breath


Olle Ture Hammar:
Olle%20Ture%20Hammar%20-%20Feeling%20good

1 kommentar:

  1. Duktiga alla tre. Monas låt är fantastisk. Chasmins historia griper tag i en. Olle är cool men lite jobbigt med hans fnitter

    /Ammi

    SvaraRadera