lördag 7 april 2012

Sextrakasserier i Let's Dance?

Ärligt talat, om Tony Irving hade varit hetero och han hade behandlat de kvinnliga deltagarna så som han behandlar vissa av de manliga genom alla säsonger, så hade det blivit ramaskri. Tänk er själv om en manlig jurymedlem hade fällt sådana dreglande kommentarer om kvinnornas kroppar eller tagit var chans han fick att få tafsa på dem. Inte en chans att folk bara hade skrattat och tyckt det var en ball grej. Nej, han hade varit en äcklig mansgris som bara brydde sig om utseende och inte om själva dansen. Missförstå mig rätt, jag tycker det är kul om man skojar och flirtar lite. Men det får vara med måtta. När det blir så övertydligt att Tony sätter höga poäng för att han är så sjukt sugen på en kille att han håller på att ramla av stolen så blir det pinsamt. Ännu pinsammare blir det när han som ikväll började släpa omkring på Marcus Schenkenberg.

Nåväl, resten av programmet då? Jag tyckte att Läckberg var lovande men för stel, Pernilla betydligt bättre än förra gången, Molly jobbigt barnslig, Bengt skönaste gubben, Helena drygast och Pär-Ola tråkigast. Med andra ord, helt rätt som åkte ut.

1 kommentar:

  1. Jag håller helt klart med dig. Men om det hade varit en homosexuell kvinnlig domare hade det kanske varit samma sak som nu. Men bara kanske tror jag.

    Ja och vad grymt jobbig Molly är. Hennes danspartner måste få både tinitus och psykiska problem efter det här.

    SvaraRadera