tisdag 10 april 2012

"Alcatraz" får ....

…. klart godkänt!

Härligt att det visades två avsnitt direkt efter varandra. Då får man komma in i serien ordentligt. Jag är ju inte så van vid att se serier när de sänds på TV längre utan brukar se ett gäng avsnitt på en gång. Något jag upptäckte att jag saknat lite på grund av det är att kunna prata om avsnitten. Nu ser alla på avsnitt i olika takt och man kan inte prata med någon om dem. Så det kändes lite mysigt retro att se det på TV samtidigt som flera andra, vilket till exempel märktes på Facebook :)

Några tankar efter de första två avsnitten:

• Jag gillar tillbakablickarna så man får se lite mer om fångarna som kommer tillbaka i nutid. Intressant att få veta varför de är som de är och hur de hamnade i fängelse från början.

• Sam Neill (ja det stavas faktiskt med två ”l”) är en underskattad skådis som jag alltid gillat. Här visar han att han dessutom gör sig väldigt bra som elaking. Det bidrar med lite extra krydda till serien. Vad kommer han egentligen att göra med alla fångarna?

• Jag har inte riktigt bestämt mig om huvudkaraktären Rebecca Madsen spelad av Sarah Jones. Jag får nog ge henne lite tid.

• Någon jag inte behöver ge tid är Dr Diego Soto spelad av Jorge Garcia. Honom köper jag direkt! Gillar lite nördiga karaktärer med extremt mycket kunskap om något.

• Nu känns det som om det kan gå åt vilket håll som helst. Antingen kommer det bara bli mer och mer spännande eller så kommer det bli enformigt och man tappar intresset. Låt oss hoppas på det första!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar